Před měsícem jsme otevřeli první alternativní obchodní dům v České republice. Co nás k tomu vedlo a jaká byla motivace pustit se do projektu, který u nás nemá obdoby? Dozvíte se z rozhovoru s jedním ze zakladatelů MINT marketů Zbyňkem "Banánem" Hanko, který je zároveň také výkonným ředitelem značky Lovemusic, jež má až do konce roku showroom v MINT: POP UP HALL 13.
1/Nabídnout zákazníkům alternativní možnosti nákupů byl spontánní nápad, nebo jste k němu dospěli po otravném brouzdání přeplněnými obchodními centry?
Nápad jsme dostali už dříve. Inspirovala nás k němu samotná holešovická tržnice a hala 13. Ta byla kdysi zrekonstruována jako Asian Market, dovnitř se měly přesunout stánky vietnamských obchodníků. To se ale nikdy nepovedlo a tak hala zela prázdnotou. Několikrát jsme tam udělali Prague Fashion Market. My se aktivně podílíme na oživování tržnice už od roku 2010, uspořádali jsme v ní okolo 20 trhů a přilákali do ní přes 150 tisíc návštěvníků, odhadujeme, že polovina z nich by jinak do tržnice nezavítala. Hala 13 má 40 kójí, obchodních jednotek, v tom je její potenciál, tím připomíná obchodní dům. A takový alternativní obchoďák, kde své produkty nabízí lokální tvůrci, návrháři a výrobci, nemá v ČR obdoby.
2/ Kde a jak vybíráte prodejce? Musí každý, kdo se chce prezentovat na MINT: POP UP HALLu splňovat určité požadavky?
Tu nabídku zboží u vietnamských stánků, co přijelo v kontejnerech z Číny u nás neuvidíte, tomu vytváříme protipól. Chceme, aby naši prodejci znali své produkty, aby ho vyráběli nebo, aby znali toho, kdo ho vyrábí. Co se týká pestrosti nabídky našeho obchoďáku, snažíme se samozřejmě o široké spektrum. A jsme otevření novinkám i tradičním produktům, pokud jsou poctivě zpracovány.
3/ Hodně lidí jezdí opakovaně do Pražské tržnice nakupovat zeleninu, vyzvednout si zboží v Alza.cz nebo shlédnout představení v Jatkách 78. Čím je chcete přesvědčit, aby si zvykli pravidelně mířit i do haly č. 13?
To zásadní, co musíme lidem vysvětlovat je, že Mint: Pop Up Hall 13 není jeden z námi pořádaných Fashion Marketů. Je to alternativní obchodní dům, obchodní pasáž, která co do své nabídky nemá obdoby. Nabídku zde tvoří prodejci, kteří se na našich marketech vyvinuli. Ty markety v Praze už ale nejsou, čím bývaly, není výjimkou, že je na nich až 200 prodejců a přeplněno. Tam už si se svým prodejcem nepopovídáte, vytrácí se kouzlo, stává se z toho konzum. Podle mého názoru je zajímavé v Pop Up sledovat především vývoj jednotlivých návrhářů. Jsou to ve své podstatě majitelé malých firmiček, kteří většinou začali úplně od nuly, dokázali úspěšně uvést v život svůj nápad a dokáží se tím uživit. Je to obdivuhodné.
4/ To, že nákupy milují hlavně ženy, je jasné. Stejně tak chtějí volný čas trávit i se svojí rodinou. Užijí si MINT také jejich muži a děti?
Ve spolupráci s Annou Bura se nám podařilo přeměnit Halu 13 zevnitř ve velmi krásné a inspirativní prostředí. Uprostřed jsme nainstalovali skoro sedm metrů vysoký bílý strom, příjemně si posedíte v kavárně od Seladona a o jedinečnosti dětského koutku se můžete přesvědčit jedině osobně. A hlavně je tu nabídka čtyřiceti prodejců:móda od návrhářů, šperky, kabelky, polévka Pho, jarní a smažené závitky, zelený a bílý čaj, magické voskovky.
Co se děje v MINT: POP UP HALL 13 sledujte na FB.