Fashion Revolution Week - společnými silami za lepší módní svět

4/21/17, 10:07 AM | Fashion Revolution

Už v pondělí 24. 4. 2017 startuje po celém světě Fashion Revolution Week. Virtuální happening, který každoročně připomíná pád bangladéšské oděvní továrny Rhana Plaza a jehož cíl je jediný – transparentní módní průmysl. Stavte se na MINT: Prague Fashion Marketu v termínu 29. a 30. dubna a vyfoťte se ve speciálním Fashion Revolution fotokoutku.

Spotřebitelé napříč zeměkoulí spojují své síly a v oblečení naruby sdílejí své fotky přes sociální sítě a prostřednictvím hashtagu #whomademyclothes vyzývají oděvní značky k tomu, aby otevřely svůj dodavatelský řetězec. Ty značky, které se nezdráhají informovat o podmínkách výroby svých oděvů, bot a doplňků oproti domu sdílejí fotky ze své produkce s hashtagem #imadeyourclothes a ukazují tak svým zákazníkům, kdo jejich oblečení vyrábí.

 V uplynulém roce sdílelo své fotky v oblečení naruby s hashtagem #whomademyclothes více než 70 000 lidí. Příspěvky měly celkový zásah/reach 129 milionů uživatelů sociálních sítích (každá sdílená fotka se v průměru násobí krát 1800). 1274 postů se dočkalo odpovědi od dané značky.

Oděvní značky pak v průběhu loňského Fashion Revolution Weeku na sociální sítě nahrály celkem 2 600 fotek s hashtagem #imadeyourclothes.

Připojte se v letošním roce i vy, ať už jako spotřebitel, nebo tvůrce a tvořte společně s námi uvědomělou komunitu zodpovědného módního průmyslu. Možnost budete mít například na jarním MINT: Prague Fashion Marketu, který se bude konat o víkendu 29. a 30. dubna v prostorách DUP39. Bude tu vytvořený fotokoutek se všemi proprietami přímo od organizace Fashion Revolution.

 

Jak se zapojit jako spotřebitel?

1.      Vyfoťte se v oblečení naruby tak, aby byl vidět štítek se jménem dané oděvní značky.

2.      Fotku nahrajte na sociální site v průběhu Fashion Revolution Week 24. – 30. 4. 2017

3.      Označte fotku Dear @značka #whomademyclothes

(např. Dear @ZARA #whomademyclothes)

4.      Ujistěte se, že je daná značka dobře označena tak, aby pro ni byl Váš příspěvek viditelný a ukažte tak, že Vás zajímá, v jakých podmínkách a kým bylo dané oblečení ušito.

 

 

Jak se zapojit jako tvůrce?

1.      Ukažte ty,  kteří za Vaší tvorbou stojí.

2.      Vyfoťte nebo natočte video o lidech, kteří jsou součástí Vašeho dodavatelského řetězce. Od výrobců látek, přes švadleny až po Vaše administrativní pracovníky.

3.      Fotky sdílejte na sociálních sítích v průběhu Fashion Revolution Week 24. – 30. 4. 2017 s hashtagem #imadeyourclothes.

 

Veškeré potřebné vizály najdete ke stažení ZDE.

 

Děkujeme za podporu a těšíme se!

 

Fashion Revolution a MINT

Most read

DESATERO toho, co jste vždy chtěli vědět o účasti na marketu, ale báli jste se zeptat

10/1/23, 12:00 AM | Lenka

Máte vyrobenou první kolekci a chcete jí předvést světu na některém z našich MINT marketů, ale nevíte, jak na to? Tady je pár rad a tipů. Už se těšíme na vaše přihlášky.

Read more

2016: ROK MINTU

12/22/16, 12:06 PM | MINT

Příběh MINTu se začal rodit letos v létě. Aby naše akce byly mezi konkurencí rozpoznatelné, zvolili jsme sjednocující název i vizuál. Přes jednotný koncept ale marketům v různých městech ponecháváme jejich osobitost (prostě, Praha není Brno a Plzeň nejsou Vary).

Read more

More from this author

Víte, z čeho šijete?

8/22/17, 1:31 PM | Fashion Revolution

V roce 2012 organizace Greenpeace provedla studii s názvem Toxické nitky, kdy od 20 oděvních značek namátkou nakoupila několik kusů oblečení, které následně zkoumala na přítomnost chemikálií. U všech zkoumaných oděvů byla přítomnost zdraví škodlivých chemikálií ve větší či menší míře prokázána. Jednalo se o klasické značky fast fashion řetězců, ale i o luxusní brandy. Kauza se nevyhla ani české firmě Blažek.

Read more

Jak mohu jako tvůrce snížit textilní odpad v módním průmyslu?

5/29/17, 9:45 PM | Fashion Revolution

Fashion Revolution Week, každoroční virtuální happening za lepší a transparentnější módní průmysl, který letos proběhl v termínu 24. – 30. 4., je za námi. Děkujeme všem, kteří se zapojili, ať už z pozice tvůrce nebo spotřebitele. Sociální sítě během týdne zaplavila spousta fotek v oblečení naruby, naše komunita vzrostla a stejně tak i povědomí o současném fungování módního průmyslu a jeho negativních vlivech.

 

Read more

FASHION REVOLUTION a MINT

3/22/17, 4:53 PM | Fashion Revolution

Před čtyřmi lety, 24. 4. 2013, se zřítila bangladéšská oděvní továrna Rhana Plaza, v jejíchž troskách zahynulo více než tisíc lidí a více než dva tisíce bylo zraněno. Budova byla původně kolaudováno jako administrativní, načerno ovšem byla postavena další dvě patra ve kterých se šilo. Stěny neunesly vibrace šicích strojů a budova se sesunula k zemi. Od výroby v této továrně se následně většina oděvních značek začala s okamžitou platností distancovat. Ukázalo se ale, že právě některé z nich v továrně šily, aniž by o tom věděly.

Read more