3 + 1 otázky pro Banána anebo co nevíte o MINT: POP UP HALL 13

24.10.17 12:37 | MINT

Před měsícem jsme otevřeli první alternativní obchodní dům v České republice. Co nás k tomu vedlo a jaká byla motivace pustit se do projektu, který u nás nemá obdoby? Dozvíte se z rozhovoru s jedním ze zakladatelů MINT marketů Zbyňkem "Banánem" Hanko, který je zároveň také výkonným ředitelem značky Lovemusic, jež má až do konce roku showroom v MINT: POP UP HALL 13.

 

1/Nabídnout zákazníkům alternativní možnosti nákupů byl spontánní nápad, nebo jste k němu dospěli po otravném brouzdání přeplněnými obchodními centry?

Nápad jsme dostali už dříve. Inspirovala nás k němu samotná holešovická tržnice a hala 13. Ta byla kdysi zrekonstruována jako Asian Market, dovnitř se měly přesunout stánky vietnamských obchodníků. To se ale nikdy nepovedlo a tak hala zela prázdnotou. Několikrát jsme tam udělali Prague Fashion Market. My se aktivně podílíme na oživování tržnice už od roku 2010, uspořádali jsme v ní okolo 20 trhů a přilákali do ní přes 150 tisíc návštěvníků, odhadujeme, že polovina z nich by jinak do tržnice nezavítala. Hala 13 má 40 kójí, obchodních jednotek, v tom je její potenciál, tím připomíná obchodní dům. A takový alternativní obchoďák, kde své produkty nabízí lokální tvůrci, návrháři a výrobci, nemá v ČR obdoby.

 

2/ Kde a jak vybíráte prodejce? Musí každý, kdo se chce prezentovat na MINT: POP UP HALLu splňovat určité požadavky?

Tu nabídku zboží u vietnamských stánků, co přijelo v kontejnerech z Číny u nás neuvidíte, tomu vytváříme protipól. Chceme, aby naši prodejci znali své produkty, aby ho vyráběli nebo, aby znali toho, kdo ho vyrábí. Co se týká pestrosti nabídky našeho obchoďáku, snažíme se samozřejmě o široké spektrum. A jsme otevření novinkám i tradičním produktům, pokud jsou poctivě zpracovány.

 

 

3/ Hodně lidí jezdí opakovaně do Pražské tržnice nakupovat zeleninu, vyzvednout si zboží v Alza.cz nebo shlédnout představení v Jatkách 78. Čím je chcete přesvědčit, aby si zvykli pravidelně mířit i do haly č. 13?

To zásadní, co musíme lidem vysvětlovat je, že Mint: Pop Up Hall 13 není jeden z námi pořádaných Fashion Marketů. Je to alternativní obchodní dům, obchodní pasáž, která co do své nabídky nemá obdoby. Nabídku zde tvoří prodejci, kteří se na našich marketech vyvinuli. Ty markety v Praze už ale nejsou, čím bývaly, není výjimkou, že je na nich až 200 prodejců a přeplněno. Tam už si se svým prodejcem nepopovídáte, vytrácí se kouzlo, stává se z toho konzum. Podle mého názoru je zajímavé v Pop Up sledovat především vývoj jednotlivých návrhářů. Jsou to ve své podstatě majitelé malých firmiček, kteří většinou začali úplně od nuly, dokázali úspěšně uvést v život svůj nápad a dokáží se tím uživit. Je to obdivuhodné.


 

4/ To, že nákupy milují hlavně ženy, je jasné. Stejně tak chtějí volný čas trávit i se svojí rodinou. Užijí si MINT také jejich muži a děti?

Ve spolupráci s Annou Bura se nám podařilo přeměnit Halu 13 zevnitř ve velmi krásné a inspirativní prostředí. Uprostřed jsme nainstalovali skoro sedm metrů vysoký bílý strom, příjemně si posedíte v kavárně od Seladona a o jedinečnosti dětského koutku se můžete přesvědčit jedině osobně. A hlavně je tu nabídka čtyřiceti prodejců:móda od návrhářů, šperky, kabelky, polévka Pho, jarní a smažené závitky, zelený a bílý čaj, magické voskovky.

 

Co se děje v MINT: POP UP HALL 13 sledujte na FB

Štítky

Nejčtenější

DESATERO toho, co jste vždy chtěli vědět o účasti na marketu, ale báli jste se zeptat

01.10.23 0:00 | Lenka

Máte vyrobenou první kolekci a chcete jí předvést světu na některém z našich MINT marketů, ale nevíte, jak na to? Tady je pár rad a tipů. Už se těšíme na vaše přihlášky.

Číst dále

2016: ROK MINTU

22.12.16 12:06 | MINT

Příběh MINTu se začal rodit letos v létě. Aby naše akce byly mezi konkurencí rozpoznatelné, zvolili jsme sjednocující název i vizuál. Přes jednotný koncept ale marketům v různých městech ponecháváme jejich osobitost (prostě, Praha není Brno a Plzeň nejsou Vary).

Číst dále

Více od autora

Nespolíhej na Ježíška!

04.12.17 22:12 | MINT

Spoléhat na Ježíška můžou jen ti malí. My ostatní musíme přípravám nejkrásnějších svátků věnovat čas, nápady a peníze. A aby to všechno opravdu klaplo, chce to předem nějakou inspiraci. Nejdůležitější je, vybrat si ten správný nákupní prostor. S tím by měl být spojený i požadavek nenechat se stresovat protivnými prodavačkami, davy dalších nakupujících, nedostatkem invence a příšernou hudbou. Podmínky jsou dané, teď jen zbývá je správně vyhodnotit.  Pokud začneme ideální adresou, vyjde nám Kampus Hybernská. Proč právě tady? A kdy že? Od pátku 8. do neděle 10. prosince.

Číst dále

Vařím v ateliéru, maluju v kuchyni: každodenní i sváteční porcelánové radosti

21.11.17 22:31 | MINT

Plout proti proudu není snadné, ale když už se do toho někdo pustí, může to přinést radost i těm ostatním. Karlovarská výtvarnice Jitka Tomanová to potvrzuje každým kouskem svého designového porcelánu

Číst dále

Jak oživit outfit? Nápaditými a barevnými šperky Acid Design

06.11.17 23:22 | MINT

Do tvorby šperkařky Ilony Fiuráškové se promítá její původní profese sklářky společně se zážitky a inspiracemi, s nimiž se setkává na svých cestách. Její aktuální kolekce doprovází výraznější barevnost, již nabízí material Perspex, z něhož ve spojení s chirurgickou ocelí navrhuje originální šperky.

Číst dále

UDRŽITELNÁ MÓDA V PRAXI

08.10.17 21:03 | MINT

Mluví se o ní víc a víc. Z úst hrstky zasvěcených si našla cestu do komerčních časopisů, televize i do našich šatníků. Řeč je o udržitelné módě. Trendu dnešní doby, který se pomalu ale jistě stává normou. Protože prostě nemáme na výběr.

Číst dále

Čarbičková bijoux tvoří ozdoby nejen pro romantické indiánky

02.10.17 13:34 | MINT

Značka Čarbičková bijoux patří návrhářce originálních šperků a doplňků, Anně Čurlejové Polákové. Extravagantní originály ruční výroby ozdobí romantičky i dobrodružky. Čelenky z peří nebo umělých květů hýří barvami i nápady.

 

Číst dále

Rady, které vám rodiče do života (ne)dali aneb Jak se prezentovat na prodejních akcích

11.09.17 19:43 | MINT

Jsou věci, na kterých bude záležet vždy. Patří k nim profesionalita, kvalita a spolehlivost. A ve světě módy navíc musím přidat i originalitu, osobní vztahy a sympatie, které tady fungují možná víc, než kdekoli jinde.  

Číst dále

Laboka ve vás probudí kreativitu

05.09.17 9:37 | MINT

Ze šperků a náhrdelníků této české značky si vyberou milovníci dřeva, skla, kovů a momentálně i minerálů.

Číst dále

Prázdniny budou končit a ještě jste nebyli v Plzni ani Českých Budějovicích?

15.08.17 15:00 | MINT

Otázka nepatří domorodcům, to jen pro pořádek. 

 

Číst dále

Ženská a elegantní móda Design by Lucie

20.07.17 9:00 | MINT

MINIROZHOVOR s návrhářkou Lucií Markovou, autorkou značky Design By Lucie

 

Číst dále

Alternativní obchoďák - chystáme něco, co tu ještě nebylo

10.07.17 17:53 | MINT

Nejoblíbenější část roku, prázdniny, které v kalendáři odstartovaly celou řadu akcí, jsou pro nás MINT(ˇ)áky naopak časem, kdy na chvíli zavíráme brány haly č.13 v Pražské tržnici a pouštíme se do vymýšlení nových projektů. Pořád nás baví objevovat nové tvůrce a značky. Pokračovat v tom budeme dál. 

Číst dále

MUST HAVE pro skvěle strávené léto

19.06.17 15:41 | MINT

Poslední šanci, jak doplnit do prázdninových zavazadel to, co vám chybí, aby léto bylo tím nej….,  máte teď v pátek a sobotu 23. a 24.června na MINT: Prague Fashion Marketu na Karláku. Nezáleží na tom, jestli budete mířit z jednoho festivalu na druhý, prožijete léto na vodě nebo jste se právě zamilovali a nehodláte se hnout od své nové lásky nikam, vždycky budete mít to své must have.

Číst dále

Mýdlové orgie, šperky z betonu a hnízda pro miminka aneb poslední MINT: Weekend Market klepe na dveře

12.06.17 22:33 | MINT

Je nám jasné, že už dávno všichni znáte halu č. 13 v Pražské tržnici v Holešovicích, která se již několik měsíců každou sobotu proměňuje v obchodní centrum plné autorské tvorby českých designerů, návrhářů a šperkařů. Poslední šanci uspokojit touhu po něčem originálním ještě před prázdninami máte tuto sobotu, potom zase až na podzim.

Číst dále

TRIANGL - MINT: Weekend Market, Vnitroblock, Továrna. Tři značky, které jsou spojeny s revitalizací zchátralých a nevyužitých objektů v Holešovicích. 

15.05.17 15:55 | MINT

Na úspěšný předvánoční Triangl navazuje v sobotu 27. května jeho jarní pokračování. Možná jste první Triangl prošvihli, ale důležité je, že koncept zůstává nadále stejný, mění se pouze náplň. V překladu to znamená, že MINT: Weekend Market v Pražské tržnici, Vnitroblock i Továrna opět poskytnou prostor pro setkání příznivců módy, designu, kreativity i tance, aby jim představily známé i začínající tvůrce. 

Číst dále

MINT: Weekend Market zve k pravidelným návštěvám i v květnu a červnu

04.05.17 23:07 | MINT

Nejen, že jsme o tom už mluvili, ale zpráva několikrát proběhla i tiskem. Halu č. 13 v Pražské tržnici mohou od loňského podzimu každou sobotu jako stálou adresu uvádět současní čeští tvůrci módy a designu. A nejen to. Pravidelně se k nim přidávají také umělci, jejichž ateliéry a dílny sídlí na Praze 7. Ti mohou v květnu využívat prostor, který jim v rámci nově vybudovaného Design Boxu může MINT: Weekend Market nabídnout, navíc s podporou městské části Prahy 7, tedy zdarma.

Číst dále