Kůže není jen na boty
Musel jsem si nejdříve uvědomit, že bez zvládnutí "řemesla - jak s kůží pracovat", nelze ztvárnit žádný umělecký záměr.
Vyzkoušel jsem mnoho druhů kůží, barev, chemikálií a technologických postupů. Ze začátku jsem si musel vyrábět i nástroje. Na všechny poznatky jsem přicházel metodou pokusu a omylu.
Hodně dlouho byl konečný výsledek jiný než prvotní nákres na papíře. Trvalo léta, než jsem věděl "jak na to", jak kůži dát požadovaný tvar, barvu a jak celkový dojem přiblížit mé představě.
Umělecké práci s kůží se věnuji asi 30 let. Začínal jsem s drobnými šperky pro mou ženu.
Zlom nastal po dlouhodobé stáži v atelieru Jana Brabence ve Vídni koncem 80-tých let. Přibližně od této doby jsem začal vytvářet rozměrnější věci jako jsou obrazy, plastiky, hodiny, zrcadla, obaly na knihy, dózy...
S přibývajícími lety se snažím měnit přístup k práci. Ubývá "efektních barev" a zůstává jen krásný přírodní materiál... kůže.