Příběh MINTu se začal rodit letos v létě. Aby naše akce byly mezi konkurencí rozpoznatelné, zvolili jsme sjednocující název i vizuál. Přes jednotný koncept ale marketům v různých městech ponecháváme jejich osobitost (prostě, Praha není Brno a Plzeň nejsou Vary).
Spolu s názvem jsme v září představili tenhle web. Na něm najdete portfolia cca 1200 prodejců, kteří se v historii našich akcí objevili, potřebné informace na jednom místě, a také blog s osobnějším pohledem na naši práci.
Za rok 2016 jsme uspořádali 12 fashion marketů: 5 v Brně, 5 v Praze, po jednom v Plzni a v Karlových Varech. Viditelnou změnu jsme přinesli v říjnu do pražských Holešovic. Pronajali jsme si halu 13 v Pražské tržnici, zrekonstruovali jsme její interiér a rozjeli do konce roku pravidelný market každou sobotu.
MINT: Weekend Market není zaměřen primárně na módu, je spíše prezentací lokálních produktů. Návštěvníci si každý týden mohli prohlédnout a koupit zboží od jiných prodejců. Vystřídali se u nás výrobci módy, šperků, doplňků, kosmetiky, ale v některých termínech jsme část haly věnovali také výstavě výtvarného umění a uspořádali jsme mnoho workshopů pro děti i dospělé. Výběr jídla a pití od malých soukromníků a možnost si k tomu sednout v klidu a v teple bylo samozřejmostí. Poslední dva adventní víkendy jsme pravidelný market posílili a otevřeli jsme i v neděli.
V prosinci jsme se navíc propojili se dvěma projekty z Holešovic - s Továrnou a Vnitroblockem. Společně jsme za podpory Prahy 7 uspořádali Vánoční trhy Triangl, které se setkaly s velikým ohlasem. V sousedských spřátelených aktivitách rozhodně hodláme pokračovat.
A CO ROK 2017?
Pravidelnost MINT: Weekend Marketu byla ambiciózní krok, který se vyplatil. Návštěvníků neubývalo a reakce byly většinou pozitivní. I proto jsme se rozhodli po povánoční pauze pokračovat. Jednáme o dlouhodobém pronájmu haly a od března otevřeme ještě s větší parádou. Vstup na všechny naše akce bude nadále zdarma. Pražská tržnice se stala naším domovem. Ve dnech, kdy v ní neprobíhá MINT, ji pronajímáme dalším projektům s podobnou vizí - např. bazaru Cesty domů nebo Sustainability Day. Dalším smělým plánem do příštího roku je spuštění e-shopu, jak jinak než s lokální módou a designem.
Stručně a jednoduše: Nový název zafungoval skvěle. Lidé nejdou na trh, ale na MINT. Vědí, co od naší značky čekat, a nás to zároveň motivuje být ještě preciznější. Děkujeme, že spolu s námi podporujete nezávislé prodejce a pomáháte nám vysvětlovat, že není potřeba chodit do obchoďáku, když je tady MINT.
Krásné Vánoce a šťastný rok 2017. Tak zase v březnu!
Váš MINT